met je mond
vol tanden
COMMUNICATIE IN DE PRAKTIJK

Het hele tandheelkundige team is van harte welkom!
Een goede behandelaar-patiënt relatie bevordert de mondgezondheid van de patiënt en vergroot de kwaliteit van behandelen. Om een goede relatie te onderhouden is het nodig om verbinding te creëren tussen jou en de ander. Wanneer je gedrag wil veranderen bij jouw patiénten is effectieve communicatie belangrijk. Hierbij is kennis van communicatieve vaardigheden essentieel. Wanneer we hier dieper op ingaan zul je ontdekken dat er aan de manier hoe jij met anderen communiceert veel bewuste en onbewuste patronen ten grondslag liggen.
Heb jij vanuit je eigen professionaliteit een duidelijk behandeltraject voor ogen? En vind je het nog niet zo gemakkelijk om je patiënt hierin mee te laten bewegen? Wil jij je kwaliteit van behandelen verbeteren door een betere communicatie? Zou je graag meer inzicht willen in de manier hoe jij communiceert? Dan is deze nascholing iets voor jou!
In de nascholing ‘met je mond vol tanden’ nemen wij je mee naar inzichten die je meteen kunt toepassen.
We ontdekken hoe patiënten met jou omgaan en jij met hen. Met gebruik van communicatie-modellen en -technieken ervaar jij welke bewuste en onbewuste patronen jij gebruikt in je communicatie met anderen en met jezelf. Jij kiest zelf met welke praktijkvoorbeelden jij wilt werken.
Met eenvoudige gesprekstechnieken leer je jouw patiënten te motiveren om hun gedrag te veranderen. Na deze twee dagen heb je tools in handen die je kunt gebruiken tijdens je werk in de praktijk en in situaties daarbuiten.
De training is op HBO niveau en voor tandartsen en mondhygiénisten. Wil je deelnemen, maar heb je een andere opleiding (tandheelkundig personeel) gedaan? Geen probleem! Neem telefonisch contact met ons op, dan kijken we samen naar een oplossing. Ook kan er, indien gewenst accreditatie worden aangevraagd.
Velen aspecten komen aan bod:
- De grondbeginselen en uitgangspunten van succesvolle communicatie;
- contact en maken met anderen;
- je persoonlijke kwaliteiten en valkuilen;
- verandering bij jezelf of anderen tot stand brengen door middel van taal
- stimulerende versus belemmerende overtuigingen;
- de rol van taal op ons onderbewuste;
- verschillende taalpatronen
- en effectief communiceren en beïnvloeden.
Na het weekend:
- Heb je meer begrip voor je eigen gedrag en het gedrag van je collega’s en patiënten;
- heb je geleerd om de juiste vragen te stellen zodat je patiënten op een snelle manier mee kunt laten bewegen;
- communiceer je effectiever;
- weet je wat jij belangrijk vindt in je werk en kun je dit ook overbrengen aan anderen;
- maak je beter contact met anderen;
- maak je je gedachten en gedrag constructiever;
- maak je optimaal gebruik van de kwaliteiten en vermogens van jezelf en anderen;
- ben je in staat om op een ontspannen wijze je doelstellingen te behalen;
- heb je theoretische kennis over o.a. DISC,NLP, Psychoanalyse en Oplossingsgericht communiceren.
Voor deze training zijn 13,5 punten toegekend door het KRM en KRT

Cursustijden:
Vrijdag 14 april 2023 van 10.30- uur-19.00 uur
(aansluitend diner met alle deelnemers)
Zaterdag 15 april 2023 van 9.30 uur-17.00 uur
Deze tijden gelden ook voor de nascholing van 29 en 30 september 2023.
Locatie:
Kasteel de Vanenburg te Putten
Kosten:
€1250
Dit bedrag is incl. BTW, overnachting en alle maaltijden (ook het diner op de eerste dag
wat deelnemers zeggen

"leuke voorbeelden met veel humor en herkenbaarheid"
"relaxed, eerlijk en fantastische locatie"

"voelt aan als een warm bad"
"onderwerpen worden goed besproken en herhaalt"

"enthousiast"
"prachtige fijne locatie gekozen"





Karin Prince

Karin is een veelgevraagde internationaal gecertificeerd NLP trainer en oplossingsgericht coach en trainer. Zij heeft haar opleidingen bij hoog aangeschreven instituten gevolgd, zoals NTI-NLP in Limmen en Solution Centre in Utrecht.
Tevens heeft Karin een medische achtergrond (HBO-V) en jarenlange ervaring in de jeugdzorg.
Karin gebruikt humor en energie om de juiste stemming te creëren, omdat zij ervan overtuigd is dat alle leren, presteren en veranderen stemmingsafhankelijk is. Zij is pragmatisch en heeft een groot relativeringsvermogen. Zoals zij zelf zegt “houd het simpel, het probleem is vaak al complex genoeg!”
heidi Peeters

Heidi is mondhygiënist en al meer dan 30 jaar werkzaam in haar eigen praktijk. Naast het werk als mondhygiënist is Heidi gecertificeerd NLP-coach (HBO+) en DISC-coach. De professionele kennis van het tandheelkundige werkveld in combinatie met het werk als coach maken, dat zij een unieke kijk heeft op de manier hoe wij patiënten kunnen benaderen.
Karakterkenmerken zijn: Integriteit, warmte, avontuurlijk en professionaliteit
Nevenactiviteiten van Heidi:
Bestuurslid van Stichting DDC. Sinds 2013 heeft Heidi meerdere groepen begeleid die vrijwillig tandheelkundige hulp verlenen in Kenia voor Dutch Dental Care.
Mentor Coach bij UNLP opleidingsinstituut
